Om TasteInsights

På TasteInsights revolutionerar vi det sensoriska konsumentlandskapet genom att erbjuda omfattande och insiktsfull data om de sensoriska egenskaperna hos de mest sålda varumärkena inom livsmedelsindustrin. Vårt mål är att ge livsmedelsföretag den kunskap de behöver för att lyckas på en konkurrensutsatt marknad utan de höga kostnader som vanligtvis är förknippade med omfattande marknadsundersökningsprojekt.

Till skillnad från traditionella forskningstjänster har TasteInsights redan genomfört storskaliga sensoriska utvärderingar över en mängd populära livsmedelsprodukter. Vår data belyser hur produkter presterar när det gäller sensoriska egenskaper, och förklarar varför vissa varumärken utmärker sig och andra behöver förbättras för att ta en större marknadsandel. Vi tillhandahåller sensorisk data med öppen tillgång, vilket gör att du kan få värdefulla insikter om styrkorna och svagheterna hos produkter på marknaden.

TasteInsights grundades av sensorikforskaren Johan Swahn. Han har lång och värdefull erfarenhet inte bara inom forskningsområdet utan även från FMCG med bland annat från ICA Gruppen.

Johan Swahn
Doktor inom sensorik och marknadsföring.